Daca ai sa cauti in biblioteca, ve-i gasi tot ce vrei!

Pentru cei interesati, incerc o sintetizare a intretinerii si reparatiilor moto. De-a lungul timpului am detinut mai multe motociclete iar datele prezentate sunt adunate din experienta, parte din ele fiind culese si din manuale de specialitate sau alte surse. Public aceste informatii, pentru ca toti doritorii sa poata avea acces la ele. Voi scrie pe parcursul acestui material despre aproape toate mecanismele motocicletei, evident cele puse in practica si testate de mine, insotite si de explicatiile functionale. Cei ce detin experienta si sunt pasionati, pot aduce completari la cele scrise.

Anotimpul rece imi da posibilitatea unor reparatii ample, datorita faptului ca nu sunt presat de timp avand ocazia de a executa lucrarile bine si fara graba. Astfel "iarna fac car si vara sanie"!



Pentru a avea in orice moment o piesa de rezerva, a
m cumparat o motocicleta din care am pastrat motorul, cutia de viteze, grupul si rotile,toate in stare de functionare, facandu-mi socoteala ca-i mai simplu sa am ca rezerva o componenta in stare buna. In caz de nevoie pot inlocui rapid componenta respectiva fara perdere de timp cu reparatii, cautari de piese etc.

La astfel de motoare, daca vrei sa mergi zilnic este solutia ideala. Evenimentele au demonstrat ca am avut dreptate!

Moto prezentat este Dnepr MT 11. Multe din aceste informatii sunt valabile si pt motoarele 2T.







Cateva informatii utile:



# - Piesele le comand in general la Dany (pana acum nu am avut motive de nemultumire). Pentru cei interesati: tel-0740848790 danytunky@yahoo.com ID-danytunky. Aduce aproape tot ce-i produs in fosta URSS.



# - Este cunoscut faptul ca alternatorul de Dnepr sau Ural este ineficient in conditiile actuale de circulatie. Solutia pe care am ales-o este adaptarea alternatorului de Tico, operatie realizata cu succes de Victor (@rocknroll) tel:o745109970



# - Un site important pentru d-stra unde puteti gasi manuale de reparatii: http://www.manualedereparatie.info/



sâmbătă, 22 ianuarie 2011

- Carburatie si carburatoarea - partea a treia - sincronizare (nefinalizat)

Sincronizare a doua sau mai multe carburatoare.
Operatia de sincronizare poate fii facuta cu ajutorul mai multor tipuri de instrumente. Unul dintre axcestea este vacuumetru, aparat ce masoara depresiunea din galeria de adsmisie. Aceasta depresiune se mai numeste si presiune absoluta, se masoara in milibari, referinta fiind vidul ca "0" absolut.
Instrumentul este necesar pentru a compara, nu este nevoie de masuratori pentru a sti valori, presiunea atmosferica fiind diferita oricum functie de altitudine, temperatura, etc. Avem nevoie de o metoda de indicare precisa, pentru acuratetea reglajelor.
Fac referire la aparatele pe care le putem confectiona noi, in propiul atelier:
- Vacuumetrul
- Comparatorul cu coloane – o metoda mai ieftina( un furtun transparent, ce foloseste oarecum principiul barometrului).

Confectionare vacuumetru:

Manomertul indica presiunea pozitiva, vacuumetrul indica presiunea negativa.
Se cauta manometre identice(1-1,5bari), ce urmeaza a fii transformate. Se demonteaza si se modifica pozitia sectorului dintat, astfel incat in repaus sa fie pozitionat in extrema cealalta, astfel indicatorul daca statea in stanga, acum v-a sta in dreapta(la manometru calibrat pentru un bar). Acest aparat prezinta avantajul utilizarii in orice conditii, fiind foarte precis, usor de utilizat, nu ocupa spatiu de depozitare, nu necesita reglaje.
Confectionarea unui vacumetru este o operatie foarte simpla. Trebuie cautat manometre identice de 1 – 1,5 bari. Ideal este de 1 bar. 

 

Negasind de 1 bar, am utilizat doua manometre de 2,5 bari. Astfel au rezultat cinci secmente a cate 0,5 bari(0,5x5=2,5) pentru etalonare.
Am pozitionat sectorul in repaus, la 2/5 din cursa, aceasta fiind valoarea "0". Cdranul deasemeni l-am impartit in 5 sectiuni egale(desenat si printat). Diviziunile le-am notat cu -1; -0,5; 0; 0,5; 1; si 1,5. Indicatorul fiind plasat pe indicatia "0". Atfel se pot masura valori negative(-1 bar) si valori pozitive (+1,5 bari), fata de "0".







 Atfel se pot masura valori negative(-1 bar) si valori pozitive (+1,5 bari), fata de "0". Cadranul l-am desenat in paint apoi l-am transferat in word unde se poate aduce la marimea necesara, se printeaza si se plastifiaza(daca credeti necesar).
Secretul functionarii, este in mansonul de cuplare pe stutul galeriei de admisie, ce include un obturator. Fara aceast obturator, acul instrumentului v-a oscila, facand practic imposibila citirea corecta a depresiunii. Confectionarea obturatorului este simpla, am ales ca varianta tevusca unei brichete prin care se limiteaza trecerea gazului. Se plaseaza la capatul racordului in mansonul de cuplare. Se pot gasii si alte variante. Furtunele au 55 cm si procurate de la racordurile medicale de perfuzie, pot fii si mai lungi.

 



Conditii:  
- Manometrele sa fie identice;
- Lungimea si sectiunea racordurilor sa fie identice;
- Obturatorul(o duza calibrata). 

 


Asa am obtinut un vacumetru de buna calitate.












======================














8 comentarii:

  1. Foarte interesant, bravo felicitari! Cum pot lua legatura cu tine pentru mai multe sugestii si detalii in privinta motocicletelor? Un mail sau mess! mihailcip67@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  2. salut.am citit blogul tau care este foarte util pentru toti posesorii de motociclete si nu numai,,,,o intrebare ,,as putea utiliza manometre care se folosesc la aparate medicale de luat tensiunea.adresa mea este lightlaser2010gmail.com.stima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca da. Nu faci masuratori, doar o comparatie! Insa din cate stiu sunt niste instrumente foarte sensibile, asta inseamna ca trebuie lucrat cu mare grija... manometrele obisnuite sunt mai indicate pentru robustetea lor... in definitiv sunt niste scule.

      Ștergere
  3. Interesant ,manometrele care au mai mult de 4 bari nu sunt bune,ca legatura am folosit un furtunas mai gros ce l-am scos de la o masina de spalat (de la depozitul de fier vechi) am cumparat de la piese autu furtunase pentru jet la parbriz aveau si niste mufe mici ce se potrivesc exact la orificiile de 5 milimetri de la un Moto Guzzi Nevada. 15 lei manometru + racord ,6 lei furtunase + 2 lei teflon = total 22 de lei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depresiunea din admisie(presiunea absoluta) este de cca 300 - 400 mB. Evident ca o scala de 1000 mB este vizual, mult mai precisa fata de una de 4000 mB.

      Ștergere
  4. Cristi, imi spui te rog de unde ai procurat reductiile care fac legatura dintre manometru si furtun si cum se numesc ele exact?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se numeste "holender ptr. manometru" sau "adaptor ptr. manometru". Are filet metric, M10 cu pas de 1.
      Eu le-am facut la strungar, cand am avut nevoie nu am gasit. Au fost facute dintr-o bucata(piulita + stut). Apoi am vazut intamplator in brico sau dedeman (nu mai retin), dar nu mai avam nevoie... Incearca pe net, sunt multe magazine cu produse expuse.

      Ștergere