Daca ai sa cauti in biblioteca, ve-i gasi tot ce vrei!

Pentru cei interesati, incerc o sintetizare a intretinerii si reparatiilor moto. De-a lungul timpului am detinut mai multe motociclete iar datele prezentate sunt adunate din experienta, parte din ele fiind culese si din manuale de specialitate sau alte surse. Public aceste informatii, pentru ca toti doritorii sa poata avea acces la ele. Voi scrie pe parcursul acestui material despre aproape toate mecanismele motocicletei, evident cele puse in practica si testate de mine, insotite si de explicatiile functionale. Cei ce detin experienta si sunt pasionati, pot aduce completari la cele scrise.

Anotimpul rece imi da posibilitatea unor reparatii ample, datorita faptului ca nu sunt presat de timp avand ocazia de a executa lucrarile bine si fara graba. Astfel "iarna fac car si vara sanie"!



Pentru a avea in orice moment o piesa de rezerva, a
m cumparat o motocicleta din care am pastrat motorul, cutia de viteze, grupul si rotile,toate in stare de functionare, facandu-mi socoteala ca-i mai simplu sa am ca rezerva o componenta in stare buna. In caz de nevoie pot inlocui rapid componenta respectiva fara perdere de timp cu reparatii, cautari de piese etc.

La astfel de motoare, daca vrei sa mergi zilnic este solutia ideala. Evenimentele au demonstrat ca am avut dreptate!

Moto prezentat este Dnepr MT 11. Multe din aceste informatii sunt valabile si pt motoarele 2T.







Cateva informatii utile:



# - Piesele le comand in general la Dany (pana acum nu am avut motive de nemultumire). Pentru cei interesati: tel-0740848790 danytunky@yahoo.com ID-danytunky. Aduce aproape tot ce-i produs in fosta URSS.



# - Este cunoscut faptul ca alternatorul de Dnepr sau Ural este ineficient in conditiile actuale de circulatie. Solutia pe care am ales-o este adaptarea alternatorului de Tico, operatie realizata cu succes de Victor (@rocknroll) tel:o745109970



# - Un site important pentru d-stra unde puteti gasi manuale de reparatii: http://www.manualedereparatie.info/



duminică, 12 decembrie 2010

- Principiile arderii intr-un motor - (nefinalizat)

Arderea amestecului este insotita de o puternica crestere de temperatura si presiune in camera de ardere. Acest fenomen permite recuperarea unei forte pe capul pistonului si impreuna cu echipamentul mobil crearea CUPLULUI MOTOR.

Arderea normala se propaga cu o viteza de aproximativ 30m/s. Fiecare strat de amestec se aprinde succesiv. Astfel presiunea si temperatura cresc progresiv in camera de ardere.
Arderea cu viteza mai mare sau mai mica este anormala. Viteza prea mare(specific amestecului sarac) produce detonatii, presiuni din care nu poate fii recuperata forta, consuma inutil din inertia volantei, creste temperatura motorului. Viteza prea mica(specific amestecului bogat) raceste aerul in timpul arderii micsorand presiunea pe capul pistonului, continua procesul de ardere inutil in galeria de evacuare, elimina combustibil nears in gazele de evacuare. In amandoua cazurile v-a creste consumul si ineficienta.

Amorsarea. 
Pentru ca un amestec aer-benzină să se aprindă trebuie adus un punct din masa sa gazoasă la o temperatură suficient de mare numită : TEMPERATURA DE APRINDERE

Propagarea:
Începând din acest punct,amestecul începe să se aprindă în etape succesive iar avansarea frontului de flacără se face în etape progresive şi regulate.

Arderea ideala 
Ceea ce s-a prezentat mai sus este o ardere elementara. Practic ea trebuie sa raspunda mai multor cereri.
In plus, arderea amestecului nu este instantanee. Intre aparitia flacarii si arderea completa este nevoie de aproximativ 2 ms.
Pentru ca presiunea rezultata in urma arderii sa fie corect sincronizata cu pozitia motorului, este indispensabila aprinderea amestecului inaintea PMS functie de :
- turatie,
- presiune colector,
- temperatura apa si aer.

In concluzie : 
- o ardere cat mai rapida este mai buna.
- o ardere completa conduce la o poluare scazuta si randament bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu