Daca ai sa cauti in biblioteca, ve-i gasi tot ce vrei!

Pentru cei interesati, incerc o sintetizare a intretinerii si reparatiilor moto. De-a lungul timpului am detinut mai multe motociclete iar datele prezentate sunt adunate din experienta, parte din ele fiind culese si din manuale de specialitate sau alte surse. Public aceste informatii, pentru ca toti doritorii sa poata avea acces la ele. Voi scrie pe parcursul acestui material despre aproape toate mecanismele motocicletei, evident cele puse in practica si testate de mine, insotite si de explicatiile functionale. Cei ce detin experienta si sunt pasionati, pot aduce completari la cele scrise.

Anotimpul rece imi da posibilitatea unor reparatii ample, datorita faptului ca nu sunt presat de timp avand ocazia de a executa lucrarile bine si fara graba. Astfel "iarna fac car si vara sanie"!



Pentru a avea in orice moment o piesa de rezerva, a
m cumparat o motocicleta din care am pastrat motorul, cutia de viteze, grupul si rotile,toate in stare de functionare, facandu-mi socoteala ca-i mai simplu sa am ca rezerva o componenta in stare buna. In caz de nevoie pot inlocui rapid componenta respectiva fara perdere de timp cu reparatii, cautari de piese etc.

La astfel de motoare, daca vrei sa mergi zilnic este solutia ideala. Evenimentele au demonstrat ca am avut dreptate!

Moto prezentat este Dnepr MT 11. Multe din aceste informatii sunt valabile si pt motoarele 2T.







Cateva informatii utile:



# - Piesele le comand in general la Dany (pana acum nu am avut motive de nemultumire). Pentru cei interesati: tel-0740848790 danytunky@yahoo.com ID-danytunky. Aduce aproape tot ce-i produs in fosta URSS.



# - Este cunoscut faptul ca alternatorul de Dnepr sau Ural este ineficient in conditiile actuale de circulatie. Solutia pe care am ales-o este adaptarea alternatorului de Tico, operatie realizata cu succes de Victor (@rocknroll) tel:o745109970



# - Un site important pentru d-stra unde puteti gasi manuale de reparatii: http://www.manualedereparatie.info/



duminică, 12 decembrie 2010

- Carburatie si carburatoare - partea a patra - Calitatea amestecului (nefinalizat)

Un amestec carburant este compus dintr-un carburant şi un comburant. Calitatea si proporţiile acestora trebuie să ducă la o ardere cât mai completă posibil.
Pentru a putea să ardă, un amestec aer/benzină trebuie sa fie :
• Gazos
• Dozat
• Omogen

Amestec gazos 

Benzina in stare lichida arde greu, in comparatie cu vaporii de benzina. Va trebui deci trecuta benzina din stare lichida in stare gazoasa prin pulverizare si vaporizare. O particula mica de benzina va arde integral, o particula mare va arde doar la suprafata, fiind apoi inconjurata de CO2, arderea inceteaza, continua vaporizarea ei, absorbind caldura scade presiunea, creste consumul, scade eficienta(lucrul mecanic recuperat).
Vaporizarea benzinei se face cu absortie de caldura, astfel in timpul vaporizarii temperatura ambianta scade. Asa se explica faptul ca amestecul sarac in functionare ridica temperatura in motor(in special motorul racit cu aer). Deasemeni, fenomenul de jivraj se produce din acelasi motiv.

Amestec dozat 

Imbogăţirea este raportul între dozajul real şi cel ideal. Un amestec sărac (R<1>1) conţine mai mult carburant.

Lambda este raportul între dozajul ideal şi cel real. Un amestec sărac (λ>1) conţine mai mult aer iar (λ<1>

Amestec omogen 

Un amestec omogen este un amestec care are aceeaşi compoziţie în tot volumul sau. Amestecul neomogen produce intarzieri sau rateuri de aprindere, arderi incomplete, intarziate(ce continua in galeria de evacuare), creste consumul, scade eficienta si raspunsul la cereri de sarcina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu