Daca ai sa cauti in biblioteca, ve-i gasi tot ce vrei!

Pentru cei interesati, incerc o sintetizare a intretinerii si reparatiilor moto. De-a lungul timpului am detinut mai multe motociclete iar datele prezentate sunt adunate din experienta, parte din ele fiind culese si din manuale de specialitate sau alte surse. Public aceste informatii, pentru ca toti doritorii sa poata avea acces la ele. Voi scrie pe parcursul acestui material despre aproape toate mecanismele motocicletei, evident cele puse in practica si testate de mine, insotite si de explicatiile functionale. Cei ce detin experienta si sunt pasionati, pot aduce completari la cele scrise.

Anotimpul rece imi da posibilitatea unor reparatii ample, datorita faptului ca nu sunt presat de timp avand ocazia de a executa lucrarile bine si fara graba. Astfel "iarna fac car si vara sanie"!



Pentru a avea in orice moment o piesa de rezerva, a
m cumparat o motocicleta din care am pastrat motorul, cutia de viteze, grupul si rotile,toate in stare de functionare, facandu-mi socoteala ca-i mai simplu sa am ca rezerva o componenta in stare buna. In caz de nevoie pot inlocui rapid componenta respectiva fara perdere de timp cu reparatii, cautari de piese etc.

La astfel de motoare, daca vrei sa mergi zilnic este solutia ideala. Evenimentele au demonstrat ca am avut dreptate!

Moto prezentat este Dnepr MT 11. Multe din aceste informatii sunt valabile si pt motoarele 2T.







Cateva informatii utile:



# - Piesele le comand in general la Dany (pana acum nu am avut motive de nemultumire). Pentru cei interesati: tel-0740848790 danytunky@yahoo.com ID-danytunky. Aduce aproape tot ce-i produs in fosta URSS.



# - Este cunoscut faptul ca alternatorul de Dnepr sau Ural este ineficient in conditiile actuale de circulatie. Solutia pe care am ales-o este adaptarea alternatorului de Tico, operatie realizata cu succes de Victor (@rocknroll) tel:o745109970



# - Un site important pentru d-stra unde puteti gasi manuale de reparatii: http://www.manualedereparatie.info/



sâmbătă, 11 decembrie 2010

- Indicele octanic

Ce trebuie sa stim despre indicele octanic? Este un idicativ care arată uşurinţa pe care o are respectivul carburant de a se autoaprinde.
El este obţinut pe un motor monocilindric standardizat, prin compararea carburantului respectiv cu un carburant etalon care poate fi:

• Heptanul căruia îi este atribuită cifra « 0 » ( carburantul se autoaprinde usor )

• Izooctanul căruia îi este atribuită cifra « 100 » ( carburantul rezistă la autoaprindere)

Ex. : Benzina fără plumb 95 se comportă ca un amestec compus din 95% izooctan si 5% heptan.
Exista doua standarde de determinare a cifrei octanice : RON si MON.

RON : Research Octane Number (indice octanic de cercetare); comportamentul carburantului la regim scazut şi în acceleraţie

MON : Motor Octane Number (indice octanic motor); comportamentul carburantului la regimuri ridicate si plină sarcină (semnificativ dar mai puţin utilizat).



Cresterea indicelui octanic se face prin adaugarea unor produsi anti-detonanti in benzina. Tetraetilul de plumb(produs cancerigen) care servea la creşterea indicelui octanic al benzinei, a fost eliminat progresiv si înlocuit cu aditiv pe baza de potasiu pentru carburantul « clasic ». Pentru carburantul « fară plumb » funcţia anti-detonaţie este asigurată de compuşi oxigenaţi organici (alcooli, eteri) şi de substanţe aromatice (benzenul C6 H6).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu